110 let v každé domácnosti: pořiďte si limitovanou edici tradiční francovky
Značka ALPA, jejíž francovku zná v Česku snad úplně každý, a která si získala pozornost po celém světě, oslavuje své 110. výročí. Od dob Rakousko-uherské monarchie se ALPA stala neoddiskutovatelnou součástí české kultury a tradice.
Prohlédněte si aktuální sortiment francovek a masážních přípravků ALPA.
Začátky v Brně
Historie ALPY sahá až do roku 1913, kdy Josef Veselý, brněnský podnikatel, značku zaregistroval, a položil tak základ společnosti, která se nesmazatelně zapsala do povědomí českých domácností. Pod jeho vedením začala značka rychle získávat popularitu, a to díky své inovativní receptuře, která byla účinná a oblíbená mezi lidmi.
Ikona mezi sportovci a prezidenty
Počet prodaných produktů ALPY rychle rostl, což přirozeně vedlo k spolupráci s prominentními osobnostmi, včetně prezidenta Tomáše Garrigue Masaryka. ALPA se stala také oblíbeným produktem mezi sportovci, jmenovat můžeme například Gustava Frištenského nebo fotbalového brankáře Slavie, Františka Pláničku.
Výrobní gigant s historickou duší
Vraťme se na chvíli zpět, do období, kdy se ALPA potýkala s nástrahami historie. Ačkoliv prošla náročným obdobím znárodnění a stěhování, její žlutá hvězda neztratila nic ze svého lesku. V moderním výrobním areálu ve Velkém Meziříčí se ročně vyprodukuje přes 5 milionů lahviček tradiční francovky. Ale to není vše. Ve svém portfoliu nabízí společnost více než 140 produktů z oblasti masážních přípravků, dětské, tělové a pleťové kosmetiky.
Jestliže značka kdysi zaujala prezidenta Masaryka, dnes je to právě sportovní svět, kde ALPA dominuje. Florbalisté Tatranu Střešovice nebo házenkáři z Nového Veselí – tyto týmy sdílejí důvěru v produkty ALPY. A nejen profesionálové – také rekreační sportovci mohou zažít na vlastní kůži pocit uvolnění během oblíbených závodů jako je RunTour nebo Kolo pro život. Na těchto akcích ALPA tým poskytuje sportovní masáže s využitím osvědčených produktů.
Záhada jména a tradiční receptura
I přes rychlý nárůst popularity zůstala receptura ALPY po celou dobu neměnná, s tradičním složením z lihu, mentolu a bylinných extraktů. Název ALPA zůstává záhadou; spekulace o jeho původu a významu jsou doposud nepotvrzeny.
Napoleonův odkaz a zrod francovky
Francovka, klíčový produkt ALPY, má svůj původ v dobách Napoleonovy éry, kdy byl koňak míchán s bylinnými extrakty pro masážní účely. Josef Veselý později tuto recepturu zdokonalil, což vedlo k rychlému rozšíření produktu na trhu.
Inovace v propagaci
V průběhu let se ALPA stala průkopníkem v oblasti reklamy a marketingu, od inovativních reklamních kampaní přes spolupráci s kocourem Felixem, americkou filmovou hvězdou, až po výstavbu impozantní administrativní budovy navržené Bohuslavem Fuchsem v roce 1938.
Výzvy 20. století
I když ALPA čelila mnoha výzvám, včetně válečných let a období komunismu, její oblíbenost nikdy neklesla. Po privatizaci v roce 1994 značka znovu získala svou pozici na trhu a rozšířila svou nabídku produktů.
Dnes, po 110 letech, zůstává ALPA synonymem pro kvalitu, tradici a důvěru mezi Čechy. S hlubokými kořeny v české kultuře a historii se tato značka stále rozvíjí, přizpůsobuje se novým trendům a zůstává věrna svým základním hodnotám. Ať už jde o sportovce, osobnosti nebo třeba maminky, které hledají pro své děti to nejlepší, ALPA je tady s vámi a pro vás.
A pro vás jsme také připravili speciální limitovanou sérii litrové francovky v kulaté lahvi s tematickou etiketou, která je součástí i ostatních balení francovky.
Kulatou litrovou lahev seženete v Penny Marketu, standardní balení pak všude tam, kde jste naše produkty zvyklí nakupovat.